Skal ejerforeningen betale for udskiftning af punkterede termoruder?

Jeg købte for ca 4 år siden en ejerlejlighed, hvor der var/er vinduer der er punkteret og mit spørgsmål lyder: hvem skal udskifte glasset?

Der siges fra ejerforeningens side, at det er deres vinduer ,og jeg mener at hvis det er tilfældet, må glasset også være det, men det er vi ikke helt enige om. De siger det skal jeg. Ejerforeningens forsikring dækker ikke punkterede vinduer.

Svar:

Det er almindelig praksis at det er den enkelte ejer som har udgiften til udskiftning af punkterede ruder.

Hvis hele vinduet incl glas skal udskiftes i forbindelse med renoveringsarbejdet er det noget som indgår i byggeregnskabet og dermed foreningens udgift. Hvis vinduerne blot skal slibes og males sker der intet med glasset for foreningens regning.

Med venlig hilsen

Therkildsen Advokater

Advokat Bjørn Lund Hansen