Har jeg arveret efter min far?

Hvilken arveret har man, hvis man aldrig har kendt sin biologiske far og aldrig er blevet adopteret.

Jeg ved, hvem min biologiske far er, og han er bekendt med min eksistens, men ønsker ikke kontakt.

Svar:

Hvis du er født efter d. 01.01.1938 og faderskabet er fastslået eller anerkendt, har du arveret efter din fader.

Du er endda tvangsarving, dvs. at din arveret ved testamente kun kan beskæres til 25% af din arvelod efter arveloven. Hvis din tvangsarv er større end 1.040.000 kr., kan tvangsarven dog ved testamente være begrænset til dette beløb.