Hvilken skifteform skal vi vælge?

Jeg har med stor udbytte gennemgået flere af de emner, som I har lagt på Internettet. Det er bare flot.

Jeg har et spørgsmål vedrørende Arv og Skifte.

Min mor er netop afgået ved døden. Vi er 4 børn og min mor var sidstlevende og uden formue.

Da jeg ved vi bliver indkaldt til skifteretten, er mit spørgsmål - hvilken form for skifte skal vi anvende?

Svar:

Jeg vil råde jer til alle 4 at få boet udlagt som boudlæg, hvis betingelserne herfor ellers er opfyldt. Du kan læse herom på emne nr. 822 på linien.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus