Kan jeg indsætte min ekshustrus særbarn som begunstiget på min ratepension?

Kan jeg EFTER at være blevet skilt indsætte min ekshustrus særbarn som begunstiget på min ratepension, eller skulle det være gjort inden skilsmissen?

Svar:

Du kan ifølge pensionsbeskatningsloven indsætte dine stedbørn som begunstigede.

Din hustrus barn er dit stedbarn, og det bliver barnet ved med at være, selv om I er blevet skilt

De børn, som din ekshustru måtte få efter skilsmissen, er derimod ikke dine stedbørn.

Du skal indsætte særbarnet ved navns nævnelse.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Advokaterne Sankt Knuds Torv, Århus C.