Bortfalder vor indbyrdes arveret, når vi har ansøgt om separation, men fortsat bor sammen?

Min mand og jeg har indgibet anmodning til Familieretshuset.

Vi bor stadig sammen, da jeg skal finde mig noget at bo i inden jeg kan flytte.

Er vi stadig gift mht. at arve hinanden i perioden fra papirerne er indsendt og til jeg flytter fra adressen?

Svar:

Jeres indbyrdes arveret bortfalder den dag, separationsbevillingen er udstedt af Familieretshuset.

Det er uden betydning, om du inden da er flyttet fra adressen.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus