Hvordan fordeles arven mellem mine 4 helsøskende og 2 halvsøskende?

Jeg har 4 helsøskende, en halvbror på min mors side samt en halvbror på min fars side.

Min far døde i september 2001 og efter accept fra min halvbror på min fars side fik min mor lov til at sidde i uskiftet bo.

Når min mor engang dør, hvorledes skal formuen på f.eks. kr. 600.000 så fordeles blandt os søskende ?

Svar:

Halvdelen af boet skal tilfalde din fars 6 børn og halvdelen skal tilfalde din mors 6 børn

Dine halvbrødre arver derfor hver 1/12 af boet eller 50.000 kr. hver.

Du og dine 4 helsøskende arver hver 2/12 af boet eller 100.000 kr. hver

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus