Skal min afdøde mands søn betale tillægsboafgift af arv efter mig?

Jeg har testamenteret et beløb til min afdøde mands søn, og resten til mine biologiske børn.

Når jeg forsøger at læse mig til, om der skal betales tillægsboafgift 25% af beløbet til min afdøde mands søn, er jeg i tvivl om, om han betragtes som stedbarn, når hans far er død, og jeg er gift igen.

Svar:

Din afdøde mands søn er fortsat dit stedbarn, selv om du er gift igen, og han skal derfor ikke betale tillægsboafgift.

Med :-) hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus