Skal min stedfar skifte det uskiftede bo, hvis han sælger huset?

Vi er tre børn - mor og stedfar. Så døde min mor og min stedfar sidder nu i uskiftet bo med samtykke fra os.

Nu vil min stedfar sælge huset. Skal han så skifte med os i forbindelse med salg af huset, eller skal vi vente til han dør med at få vores del af arven.

Svar:

Din stedfar kan godt sælge huset uden at skulle skifte boet, medmindre I i samtykkeerklæringen har taget et forbehold, at det uskiftede bo skal skiftes, hvis huset sælges.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus