Hvem arver min velhavende søn, hvis vi styrter ned med samme fly?

Jeg har en søn på 12 år, som har arvet en masse penge fra sin far, som døde for 3 år siden. Jeg var ikke gift med faderen, som ikke havde andre børn.

Jeg har 2 voksne sønner med en anden mand.

Problemet er, at vi rejser meget uden de to store, og jeg er kommet til at tænke på, hvem der arver min søns formue, hvis vi styrter ned med samme fly.

Faderen havde 2 søskende, som han ikke havde kontakt med. De er ca. 50 og 60 år. Arver de noget efter min søn?

Svar

Hvis du og din søn styrter ned med samme fly, og det ikke kan konstateres, om I har overlevet hinanden, vil hele din søns formue og hele din formue tilfalde dine 2 voksne sønner, dvs. din søns halvbrødre.

Den afdøde faders 2 søskende kommer ikke til at arve noget i denne situation.