Får jeg automatisk besked fra skifteretten, når min far går bort?

Jeg har for ca. et år siden kontaktet min biologiske far. Jeg har altid kendt til ham, men har aldrig set ham, da hans kone (igennem mere end 35 år), ikke har ønsket, at vi skulle have kontakt med hinanden, og derfor er mit spørgsmål :

I tilfælde af at vi ikke når at møde hinanden, vil jeg så automatisk få besked, hvis han skulle gå bort. Jeg er ikke adopteret.

Svar

Du får desværre ikke automatisk besked fra skifteretten, så du bør løbende holde lidt øje med, om din far lever.

Hvis din fars hustru oplyser om din eksistens til skifteretten, vil skifteretten naturligvis underrette dig om dødsfaldet.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus