Kan der oprettes testamente for min handicappede datter, så hendes far gøres arveløs?

Jeg har et spørgsmål til jer vedrørende arv efter min datter.

Jeg har en handicappet datter på 28 år, som gennem de seneste år har sparet en hel del penge sammen. Hun er på institution, og jeg er værge for hende.

Hendes far har ikke villet have noget med hende at gøre i mange år.

Hun lider af en fremadskridende sygdom, og hun bliver ikke gammel.

Nu er mit spørgsmål: Hvem arver hende?

Kan man oprette et testamente for hende, så hendes 2 søskende arver hende?

Eller rettere sagt - kan man på en eller anden måde undgå, at hendes far arver noget.

Svar

Din datter kan ikke oprette testamente, hvis hun ikke er i stand til fornuftsmæssigt at råde over sine ejendele.

Du kan ikke som værgen oprette testamente på hendes vegne.

Hendes far vil således få halvdelen af hendes formue, hvis han overlever hende, hvor urimeligt det end kan lyde.