Kan jeg som sælger kurssikre det lån, der skal indfries?

Kan jeg som sælger af en ejendom kurssikre det lån, som skal indfries i forbindelse med handlen.

Jeg tænker på, om det ikke er meget relevant i øjeblikket, hvis det er et 4% lån, hvor kursen er lav.

SVAR:

Det kan du godt, hvis du tror, at kurserne på 4% obligationer nu er i bund og vil stige i den kommende tid, inden lånet ellers vil blive indfriet

Mig bekendt regner eksperterne med, at kurserne falder yderligere, og hvis det er rigtigt, er kurssikring bestemt ikke en god idé.

Med venlig hilsen

Jørgen U. Grønborg

Århus